Vart är vår värld påväg?
Publicerat den

Jag blir ibland rädd för hur stukat vårt samhälle och vår värld faktiskt har blivit och hur lite vi faktiskt vet om andras kulturer, traditioner och levnadssätt. Vi ska vara glada över det vi har och ta tillvara på det livet har erbjuda oss, för för varje dag, timme, minut och sekund är det någon som kämpar för sin överlevnad. Detta tycker jag är helt skruvat.
 
Alla människor är lika mycket värda och alla ska ha tillgång till mat, kärlek och omvårdnad. Om jag skulle kunna skulle jag hjälpa varenda månniska i nöd på detta jordklot som uppskattar den tillbaka, för jag tycker det är helt fel hur orättvist och ojämställt vårt samhälle och våran värld har blivit idag. Vi bryr oss inte om varandra längre, det är dags att göra en förändring!  I och med att vi vet så oerhört lite om andras kulturer, traditioner och levnadssätt så bildar många människor förutfattade meningar om varandra, vilket jag tycker är synd och respektlöst.

Alla människor är värda en chans att visa vilka de är och alla ska få vara som de vill, utan att människor skapar förutfattade meningar. Att ha förutfattade meningar om andra länder är helt fel. Vi antar bara hur ett lands ekonomi, status, natur, miljö mm. ser ut och det är där, någonstans, tror jag, som allting blir så fel. Vissa länder klassas i direkt tal som skit och inget värda, men som egentligen är hur fint som helst. Det är synd. Jag tycker verkligen att det är dags att skaffa sig mer kunskap för att vårt samhälle ska fungera överhuvudtaget.  Jag har så länge velat skriva detta inlägg, men inte hittat orden. Tack för mig.  






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?